Uudised

Esmakursuslaste immatrikuleerimine Värska sadamas 28. september ragne


Esmakursuslaste immatrikuleerimise üritus toimus 25. septembril Värska sadamas.

 

Artikkel Lõuna- Eesti "Postimehes", 24.09.20:

 

Merekool võtab uued liikmed oma perre vastu Värska sadamas

 

Tänavu toimub Eesti Merekooli kutseõppurite immatrikuleerimine vastavatud Värska sadamas. Setomaa valla keskusesse saabusid tulevased laevanduse ja merenduse spetsialistid nii Tallinnast kui Tartust.

Eesti Merekooli pilk on pööratud nii merele kui ka sisevete laevandusele. Eesti Merekoolist saadud tarkusega juhitakse laevu nii maailmamerel kui ka meie koduse Eesti järvi ja jõgesid ühendavatel veeteedel. Kool asub nii Tallinnas kui Tartus, kus õpetatakse siseveelaeva laevajuhi eriala.

Eesti Merekooli Tartu filiaali juhataja Indrek Särg ütles, et Setomaaga on koolil tugevad sidemed. «Serätsüvä külast oli pärit kooli õpetaja ja kauaaegne Tartu osakonna juhataja Paul Kooser. Temale, nagu ka tänasele õpetaja elutöö laureaadile kapten Lembit Põllule on kool tänulik selle eest, et nad suutsid tagada Eesti Merekooli siseveelaevanduse alase õppetöö säilimise ja arenemise Tartus.»

Siseveelaevandus püsib ka siis, kui merelaevanduses on mõõn, aga oma püsimisega annab siseveelaevandus tuge ja uusi mõtteid ka meresõitude jätkamiseks. Seda tõdes ka Värska sadama operaator Seto Line, kelle avatud Värska lahel toimuv ringreis ja ka teised reisid olid sel suvel äärmiselt populaarsed.

Värskas ja Võõpsus on olnud aegade vältel tähtsad sadamad laevade teekonnal Tartust Pihkvasse. Oli aeg, mil siin käis sadamate ja rahvaste vahel laevadega vilgas kaubavahetus ning tsaariajal olid Setomaa sadamad kuulsad nii Eestis kui Venemaal.

Eesti siseveelaevandusele on nii Värskas käimapandud laevaliin kui vastne Värska sadam väga olulised. Tunnustustväärivalt edukas on olnud ka Setomaa juurtega laevafirma Seto Line, mis korraldab laevaliine nii Värskas kui Tartu linnas ja teeb laevadega reise ka Piirissaarele.

Särg nentis, et laevaliinid maailmamerel näevad praegu mõõnaaega ning reisijate hulk on ka Läänemerel tublisti vähenenud. «Seda rõõmustavam on siseveelaevanduse puhul märkida, et siin ei ole reisijaid jäänud vähemaks, vaid huvi on pigem kasvanud. Sisevete liinidele on toodud uusi laevu, avatud on uusi huvitavaid sadamakohti ja meie siseveelaevastiku võimalusi on nautinud järjest innukamalt ka külalised Lätist, Soomest ja mujalt.»

Eesti Merekooli immatrikuleerimisega Värskas soovitakse näidata noortele meremeestele suunda tervislike eluviiside, lootusrikka tulevikuvaate ja tarmuka tegutsemise poole.

Sündmus leiab aset sel reedel 25. septembril Värska sadama kail ja rannapromenaadil algusega kell 13.

Esmakursuslaste immatrikuleerimise üritus toimus 25. septembril Värska sadamas.

 

Artikkel Lõuna- Eesti "Postimehes", 24.09.20:

 

Merekool võtab uued liikmed oma perre vastu Värska sadamas

 

Tänavu toimub Eesti Merekooli kutseõppurite immatrikuleerimine vastavatud Värska sadamas. Setomaa valla keskusesse saabusid tulevased laevanduse ja merenduse spetsialistid nii Tallinnast kui Tartust.

Eesti Merekooli pilk on pööratud nii merele kui ka sisevete laevandusele. Eesti Merekoolist saadud tarkusega juhitakse laevu nii maailmamerel kui ka meie koduse Eesti järvi ja jõgesid ühendavatel veeteedel. Kool asub nii Tallinnas kui Tartus, kus õpetatakse siseveelaeva laevajuhi eriala.

Eesti Merekooli Tartu filiaali juhataja Indrek Särg ütles, et Setomaaga on koolil tugevad sidemed. «Serätsüvä külast oli pärit kooli õpetaja ja kauaaegne Tartu osakonna juhataja Paul Kooser. Temale, nagu ka tänasele õpetaja elutöö laureaadile kapten Lembit Põllule on kool tänulik selle eest, et nad suutsid tagada Eesti Merekooli siseveelaevanduse alase õppetöö säilimise ja arenemise Tartus.»

Siseveelaevandus püsib ka siis, kui merelaevanduses on mõõn, aga oma püsimisega annab siseveelaevandus tuge ja uusi mõtteid ka meresõitude jätkamiseks. Seda tõdes ka Värska sadama operaator Seto Line, kelle avatud Värska lahel toimuv ringreis ja ka teised reisid olid sel suvel äärmiselt populaarsed.

Värskas ja Võõpsus on olnud aegade vältel tähtsad sadamad laevade teekonnal Tartust Pihkvasse. Oli aeg, mil siin käis sadamate ja rahvaste vahel laevadega vilgas kaubavahetus ning tsaariajal olid Setomaa sadamad kuulsad nii Eestis kui Venemaal.

Eesti siseveelaevandusele on nii Värskas käimapandud laevaliin kui vastne Värska sadam väga olulised. Tunnustustväärivalt edukas on olnud ka Setomaa juurtega laevafirma Seto Line, mis korraldab laevaliine nii Värskas kui Tartu linnas ja teeb laevadega reise ka Piirissaarele.

Särg nentis, et laevaliinid maailmamerel näevad praegu mõõnaaega ning reisijate hulk on ka Läänemerel tublisti vähenenud. «Seda rõõmustavam on siseveelaevanduse puhul märkida, et siin ei ole reisijaid jäänud vähemaks, vaid huvi on pigem kasvanud. Sisevete liinidele on toodud uusi laevu, avatud on uusi huvitavaid sadamakohti ja meie siseveelaevastiku võimalusi on nautinud järjest innukamalt ka külalised Lätist, Soomest ja mujalt.»

Eesti Merekooli immatrikuleerimisega Värskas soovitakse näidata noortele meremeestele suunda tervislike eluviiside, lootusrikka tulevikuvaate ja tarmuka tegutsemise poole.

Sündmus leiab aset sel reedel 25. septembril Värska sadama kail ja rannapromenaadil algusega kell 13.